måndag 2 november 2009

I minneslunden på Huaröds kyrkogård

Jag fick en stark känsla av Lennarts närvaro, där jag stod vid Kaffebarens stora fönster mot Claesgatan. Det var till och med så att jag tyckte mig se honom. För att vara säker fick jag se efter ännu en gång. Mannen var förstås inte Lennart.

Lennart gick bort i våras. Vi är många som saknar honom. Vi är många som mer än gärna vill möta honom på Malmös gator, i caféer, var som helst. Det är inte första gången jag får för mig att han står bara några steg från mig. Han finns och samtidigt inte.

Året som gått har haft riktigt dystra inslag. Fem personer som stått oss nära har gått bort. Fem begravningar. Sorg har lagts på sorg.

Min fru och jag tände ett ljus i minneslunden i Huaröds kyrkogård. Tankar och böner till våra döda vänner.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se

View My Stats